Regulamin skłepu
ZASADY ZAKUPU I KORZYSTANIA Z PRODUKTÓW VIADOM.PL
Niniejszy Regulamin (zwany dalej "Regulaminem") jest prawnie wiążącym dokumentem, który określa warunki korzystania z towarów i usług (zwanych dalej "Produktami") osoby (zwanej dalej "Klientem"), która chce kupić i nabyć towary i usługi (zwane dalej "Produktami") od UAB "Sinerta LDC" (kod firmy na Litwie 123875186) z siedzibą pod adresem Švitrigailos g. 11C, LT-03228, Wilno, Litwa, dane o spółce są gromadzone i przetwarzane w Rejestrze Podmiotów Prawnych Przedsiębiorstwa Państwowego "Registrų centras", numer telefonu 8 5 2150247, adres e-mail info@sinerta.lt (zwanego dalej "Sprzedawcą"), wzajemne prawa, obowiązki i odpowiedzialność.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- 1.1. Uznany za klienta:
- 1.1.1. Klientem - Konsumentem jest osoba fizyczna, która zamierza nabyć od Sprzedawcy Produkty w celu zaspokojenia potrzeb osobistych, rodzinnych lub gospodarstwa domowego, w celach niezwiązanych z działalnością gospodarczą lub zawodową;
- 1.1.2. Klientem Biznesowym jest osoba fizyczna lub prawna, która zamierza nabyć Produkty od Sprzedawcy w celu związanym z działalnością gospodarczą lub zawodową. Jeśli Klient jest osobą prawną, działa za pośrednictwem upoważnionego przedstawiciela, z zastrzeżeniem dokonania rejestracji wymaganych przez Sprzedawcę lub dostarczenia dokumentów potwierdzających jego upoważnienie.
- 1.2. Klientas Produktus gali įsigyti tik susipažinęs su Taisyklėmis ir įsipareigojęs jų laikytis. Klientas su Taisyklėmis turi susipažinti kiekvieno apsipirkimo metu. Kai Klientas nepritaria Taisyklėms (ar daliai jų), jis negali užsakyti Produktų. Jei Klientas atlieka užsakymus, pavyzdžiui, suformuoja Produktų krepšelį, pateikia užsakymą el. paštu, užsako Produktus atvykęs į Pardavėjo prekybos vietą, laikoma, kad jis perskaitė Taisykles, jas suprato ir su jomis sutiko bei įsipareigojo jų laikytis.
- 1.3. W przypadku, gdy Klient nabywa Produkty na odległość, na przykład w sklepie internetowym Sprzedawcy, a wymogi określone w Regulaminie zostały spełnione, Regulamin staje się umową sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- 1.4. Klient zobowiązany jest również do zapoznania się z Polityką Prywatności, która określa główne warunki przetwarzania danych osobowych i prywatności stosowane przez Sprzedawcę. Uznaje się, że Klient zamawiając Produkty u Sprzedawcy zapoznał się z Polityką Prywatności i wyraził na nią zgodę.
- 1.5. Sprzedawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu w dowolnym momencie poprzez dostarczenie Klientowi pisemnego powiadomienia o zmianie (w tym pocztą elektroniczną lub poprzez zmianę daty "Ostatniej aktualizacji" powyżej). Takie zmiany wchodzą w życie natychmiast po ich opublikowaniu.
- 1.6. Działalność handlowa w Sklepie będzie prowadzona z terytorium Republiki Litewskiej.
- 1.7. Klient lub jego przedstawiciel oświadcza i gwarantuje, że ma prawo, upoważnienie i kompetencje do działania w imieniu Klienta oraz że w pełni przeczytał i zrozumiał niniejszy Regulamin.
2. PRODUKTY
- 2.1. Asortyment Produktów oferowanych przez Sprzedawcę, ich cechy, specyfikacje techniczne i inne dane, a także warunki i wymagania dotyczące świadczenia usług (o ile Produkt obejmuje usługę) mogą być określone na stronie internetowej Sprzedawcy www.pirmi.lt, w cennikach, ofertach handlowych i innych dokumentach. Asortyment Produktów oraz inne informacje o nich mają charakter wyłącznie informacyjny. Umieszczenie Produktu w asortymencie nie oznacza, że Sprzedawca będzie dysponował Produktem lub wystarczającą ilością Produktu żądanego przez Klienta w momencie składania zamówienia.
- 2.2. Produkty wyświetlane na stronie internetowej Sprzedawcy, w sklepie internetowym lub w innych dokumentach (np. ofertach handlowych itp.) mogą nie odpowiadać rzeczywistemu rozmiarowi, kształtowi lub kolorowi Produktów ze względu na ograniczenia w możliwościach wyświetlania, charakterystykę urządzeń elektronicznych używanych przez Klienta lub z innych powodów, a także ze względu na uzasadnione możliwe rozbieżności w wyglądzie. Ponadto specyfikacje techniczne i właściwości niektórych konkretnych Produktów mogą nie być publikowane w Sklepie lub mogą być wyświetlane w formie kodu. W związku z tym, jeśli Klient wymaga dokładnych wymiarów lub innych cech, warunków użytkowania Produktu, Klient musi zwrócić się do Sprzedawcy o bardziej szczegółowe informacje przed złożeniem odpowiedniego zamówienia na Produkt.
- 2.3. Korzystanie z Produktów może wiązać się ze specjalnymi wymaganiami, takimi jak certyfikacja, szkolenie, wymagania dotyczące przestrzeni i może wymagać komponentów lub oprogramowania, które nie są częścią Produktu. W przypadku, gdy Produkt jest usługą, dodatkowe informacje mogą być wymagane przez Sprzedawcę w celu świadczenia usługi (np. dane logowania umożliwiające dostęp do wadliwego urządzenia, specyfikacje urządzenia itp.)
- 2.4.Korzystanie z Produktów może wymagać instalacji specjalnego oprogramowania lub niektórych regularnych aktualizacji oprogramowania i aktualizacji technicznych. Klient dokona tego na własne ryzyko i własnym staraniem. Sprzedawca nie jest zobowiązany do dokonywania takich aktualizacji lub dostarczania oprogramowania, jeśli nie jest ono dostarczane przez producenta wraz z Produktem i jeśli Klient nie zażąda takiej dodatkowej usługi.
- 2.5. Warunki Sprzedaży i Przeniesienia Oprogramowania:
- 2.5.1. Jeżeli Produktem jest oprogramowanie, będzie ono sprzedawane i przekazywane zgodnie z procedurami określonymi przez producenta oprogramowania;
- 2.5.2. Licencje na oprogramowanie, kody dostępu, klucze będą ważne przez okres określony przez producenta;
- 2.5.3. Klient instaluje, utrzymuje i aktualizuje Oprogramowanie własnym staraniem i na własne ryzyko. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowe funkcjonowanie Oprogramowania, za błędy ani za jakiekolwiek szkody, które Klient może ponieść w wyniku korzystania z Oprogramowania, w tym między innymi za utratę lub uszkodzenie danych. Wszelkie roszczenia z tego tytułu należy kierować bezpośrednio do producenta oprogramowania.
- 2.6. Klient nabywa i wykorzystuje Produkty w swojej działalności na własny koszt i ryzyko. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności i nie wypłaci odszkodowania Klientowi, jeżeli Produkt okaże się dobrej jakości, ale nie będzie odpowiedni dla Klienta z powodu błędnego obliczenia wymiarów przez Klienta, braku oceny właściwości technicznych Produktu lub braku wiedzy Klienta, który uniemożliwia prawidłowe korzystanie z Produktu.
3. ZAMAWIANIE PRODUKTÓW I ZAWIERANIE UMOWY SPRZEDAŻY
- 3.1. Klient może zamówić Produkty w jeden z następujących sposobów:
- 3.1.1. w Sklepie Internetowym (online), rejestrując się i tworząc konto lub tworząc koszyk Produktów jako użytkownik niezarejestrowany;
- 3.1.2. pocztą elektroniczną;
- 3.1.3. telefonicznie;
- 3.1.4. w miejscach prowadzenia działalności Sprzedawcy (punktach sprzedaży).
- 3.2. Zamawiając Produkty w jeden ze sposobów określonych w punktach 3.1.1 - 3.1.2 Regulaminu, Klient wypełnia elektroniczny formularz zamówienia, wprowadzając niezbędne informacje lub składa, przesyłając informacje niezbędne do złożenia zamówienia w sposób określony przez Sprzedawcę (dalej "Zamówienie").
- 3.3. Sprzedawca może zastrzec, że niektóre Produkty mogą być nabywane tylko w określony sposób, na przykład tylko w sklepie internetowym, tylko w fizycznych punktach sprzedaży.
- 3.4. Umowę kupna-sprzedaży uważa się za zawartą z chwilą, gdy Klient po dokonaniu wyboru Produktów do zakupu i utworzeniu koszyka Produktów, poda niezbędne dane do Zamówienia, zapozna się z Regulaminem, kliknie w link "Zamówienie" (jeśli taki istnieje), dokona przedpłaty, jeśli taki sposób płatności został wybrany, a Sprzedawca potwierdzi Zamówienie poprzez wysłanie Potwierdzenia Zamówienia (za pośrednictwem poczty elektronicznej i/lub telefonu i/lub wiadomości na koncie e-sklepu Klienta).
- 3.5. Przed zawarciem Umowy Sprzedawca może również wysłać Klientowi inne tymczasowe potwierdzenia, takie jak potwierdzenie otrzymania płatności, potwierdzenie otrzymania Produktów, których zakupu zażądał Klient itp.
- 3.6. Umowa kupna-sprzedaży zawierana jest dla każdego Zamówienia Klienta. Zawarta Umowa kupna-sprzedaży jest przechowywana w bazie danych Sprzedawcy.
- 3.7. Po potwierdzeniu Zamówienia przez Sprzedawcę, Klient zobowiązuje się do zapłaty ceny za Produkty oraz do odbioru zamówionych Produktów.
- 3.8. Sprzedawca może nie potwierdzić Zamówienia z ważnych przyczyn, np. Klient podał adres dostawy Produktów, pod który Sprzedawca nie dostarcza Produktów, Klient nie podał adresu dostawy Produktu, specyfikacji Produktu, Sprzedawca nie posiada Produktu lub żądanej przez Klienta ilości Produktu, Klient nie potwierdził akceptacji Regulaminu, Klient nie potwierdził, że posiada niezbędne kwalifikacje lub certyfikaty do korzystania z Produktów lub z innej przyczyny indywidualnie wskazanej Klientowi.
- 3.9. Umowę kupna-sprzedaży uważa się za zawartą z chwilą przekazania Klientowi zamówionych Produktów zgodnie z procedurą określoną w Regulaminie i ustawodawstwie Republiki Litewskiej.
4. PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTA
- 4.1. Klient ma prawo do:
- 4.1.1. zakupu Produktów zgodnie z Regulaminem, instrukcjami Sprzedawcy i ustawodawstwem Republiki Litewskiej;/li>
- 4.1.2. Klient-Konsument ma prawo odstąpić od umowy kupna-sprzedaży zawartej na odległość, powiadamiając Sprzedawcę na piśmie nie później niż w ciągu 14 (czternastu) dni zgodnie z procedurą określoną w Kodeksie cywilnym i niniejszym Regulaminie;
- 4.1.3. do zwrotu i/lub wymiany Produktów, które są złej jakości i/lub nieprawidłowo wykonane, do żądania usunięcia ich wad oraz do skorzystania z gwarancji mających zastosowanie do Produktów;
- 4.1.4. do innych praw przewidzianych w Regulaminie i/lub ustawodawstwie Republiki Litewskiej.
- 4.2. Klient zobowiązuje się:
- 4.2.1. zapłacić cenę Produktów i ich dostawy oraz wszelkie inne płatności określone w momencie zamawiania Produktów i przyjąć zamówione Produkty;
- 4.2.2. skontrolowania i sprawdzenia Produktów po ich otrzymaniu oraz do poinformowania Sprzedawcy o wszelkich uszkodzeniach przesyłki, wszelkich wyraźnie widocznych wadach Produktów, wszelkich niezgodnościach modelu Produktu, wyposażenia Produktu z Zamówieniem Klienta lub jakimkolwiek niewłaściwym lub niekompletnym świadczeniu usług;
- 4.2.3. sprawdzenia jakości zakupionego Produktu (w tym świadczonych usług) i niezwłocznego poinformowania Sprzedawcy o wszelkich wadach jakościowych Produktu lub jakichkolwiek niezgodnościach w modelu lub wyposażeniu Produktu, których nie można było zaobserwować w momencie dostawy Produktu;
- 4.2.4. po wybraniu usługi dostawy Produktu lub innych usług oferowanych przez Sprzedawcę, do udostępnienia warunków świadczenia takich usług i do prawidłowego opłacenia takich usług;
- 4.2.5. pokrycia ewentualnych kosztów zwrotu Produktu do Klienta;
- 4.2.6. podania prawidłowych danych rejestracyjnych lub danych wymaganych do dostawy Produktów lub świadczenia usług, ochrony poufności danych rejestracyjnych oraz niezwłocznej aktualizacji informacji w przypadku zmiany danych rejestracyjnych Klienta lub danych Klienta wymaganych do dostawy Produktów i wykonania Umowy;
- 4.2.7. nieujawniania osobom trzecim Numeru Zamówienia Produktu, Dokumentów Zamówienia ani żadnych innych danych, które umożliwiłyby osobie trzeciej zamówienie lub odbiór Produktów w imieniu Klienta bez wiedzy i zgody Klienta;
- 4.2.8. nie korzystać ze strony internetowej i sklepu internetowego Sprzedawcy w sposób, który może zagrozić ich prawidłowemu funkcjonowaniu, bezpieczeństwu, integralności lub ograniczyć możliwość korzystania z nich przez inne osoby;
- 4.2.9. przestrzegać innych wymogów określonych w Regulaminie i ustawodawstwie Republiki Litewskiej.
5. PRAWA I OBOWIĄZKI SPRZEDAJĄCEGO
- 5.1. Sprzedawca ma prawo do:
- 5.1.1. ograniczyć lub zawiesić możliwość zakupu Produktów przez Klienta bez uprzedniego powiadomienia, jeśli Klient będzie próbował zakłócić działanie lub stabilne funkcjonowanie Sprzedawcy, jego strony internetowej lub sklepu internetowego i/lub naruszy jego zobowiązania. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne konsekwencje takich działań dla Klienta;
- 5.1.2. czasowo lub na stałe zawiesić działanie e-sklepu lub strony internetowej, e-sklepu, strony internetowej lub ich poszczególnych części, całości i wszelkich ich treści, ograniczyć zakupy w nich dokonywane, zmienić adres internetowy e-sklepu, strony internetowej, ograniczyć liczbę zarejestrowanych Klientów, zmienić fizyczne punkty sprzedaży i liczbę świadczonych w nich usług, bez uprzedniego powiadomienia Klienta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne konsekwencje dla Klienta spowodowane takimi działaniami;
- 5.1.3. anulować Zamówienie, jeżeli Klient nie dokona płatności w terminie, nie poda lub nie poprawi danych niezbędnych do realizacji Zamówienia, a także w innych przypadkach przewidzianych w Regulaminie.
- 5.1.4.zmiany Regulaminu, cen Produktów, warunków zakupu i/lub wszelkich innych instrukcji dotyczących sprzedaży Produktów.
- 5.2. Sprzedawca zobowiązuje się do:
- 5.2.1. terminowego i prawidłowego dostarczenia Produktu Klientowi;
- 5.2.2. jeżeli Sprzedawca z ważnych przyczyn nie może dostarczyć Produktu (jego części) Klientowi, zaoferować Klientowi Produkt analogiczny lub zasadniczo podobny, a jeżeli Klient odmówi przyjęcia takiego Produktu, zwrócić Klientowi pieniądze zapłacone przez Klienta za całe Zamówienie lub za część brakujących Produktów w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych. W przypadku wyrażenia przez Klienta zgody na wymianę Produktu na tańszy, zwrot różnicy w cenie nastąpi w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych. Jeśli Klient wyrazi zgodę na wymianę Produktu na droższy Produkt, Klient zapłaci różnicę w cenie;
- 5.2.3. szanować prywatność Klienta i zachować poufność jego danych.
6. CENY PRODUKTÓW I USTALENIA DOTYCZĄCE PŁATNOŚCI
- 6.1. Ceny Produktów podawane są w euro i zawierają podatek VAT oraz inne podatki, chyba że podane informacje wskazują, że nie są one uwzględnione. Produkty będą sprzedawane Klientowi po cenach obowiązujących w momencie składania Zamówienia. Jeśli Klient nie zgadza się z ceną Produktu, nie może przystąpić do realizacji Zamówienia.
- 6.2. W przypadku rozbieżności między ceną Produktu w Internecie i w sklepie fizycznym, cena w sklepie będzie ceną prawidłową. Ceny, ilości i inne informacje o Produktach w reklamach mogą się różnić ze względu na synchronizację danych, która odbywa się 24 godziny na dobę, i mogą nie odpowiadać informacjom na stronie internetowej. Za prawidłowe informacje uznaje się te podane na stronie internetowej i w sklepie internetowym. Ceny podane na stronie internetowej i w sklepie internetowym mogą ulec zmianie w dowolnym momencie z powodu synchronizacji danych.
- 6.3.Cena Produktów może ulec zmianie po potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedawcę tylko w wyjątkowych przypadkach, gdy cena Produktów uległa zmianie z powodu błędu technicznego w systemach informatycznych, korekty oczywistych (o charakterze pomyłki) błędów lub innych obiektywnych istotnych przyczyn niezależnych od Sprzedawcy (po udowodnieniu tych przyczyn). Jeżeli w takim przypadku Klient nie wyraża zgody na zakup Produktu po nowej cenie, może anulować zamówienie informując o tym Sprzedawcę w terminie 2 (dwóch) dni roboczych za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres info@viadom.pl. W przypadku anulowania Zamówienia Sprzedawca zwróci Klientowi uiszczoną przez niego cenę za Produkty w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych.
- 6.4. Klient może zapłacić za zamówione Produkty jedną z następujących metod (wybór może być ograniczony, dlatego ostateczna lista metod płatności mających zastosowanie do Zamówienia jest wskazana w momencie składania Zamówienia, więcej informacji na temat metod płatności oferowanych przez Sprzedawcę oraz możliwości ich zastosowania i wykorzystania można znaleźć tutaj):
- 6.4.1. za pośrednictwem bankowości elektronicznej;
- 6.4.2. przelewem bankowym;
- 6.4.3. gotówką;
- 6.4.4. karta płatnicza;
- 6.4.5. Na raty;
- 6.4.6. odroczona płatność biznesowa.
- 6.5. O ile Sprzedawca nie postanowi inaczej, dostawa Produktów oraz inne dodatkowe usługi oferowane przez Sprzedawcę są odpłatne i nie są wliczone w cenę Produktów. Opłaty za dostawę Produktów i usługi dodatkowe zostaną udostępnione Klientowi przed złożeniem Zamówienia.
- 6.6. Ceny Produktów nie zawierają również żadnych opłat celnych lub innych dodatkowych opłat oraz wszelkich zobowiązań podatkowych poniesionych przez Klienta, jeśli takie istnieją. Klient jest odpowiedzialny za obliczenie, opłacenie i zadeklarowanie takich podatków. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli niezapłacenie przez Klienta odpowiednich podatków uniemożliwi Sprzedawcy wysyłkę/dostawę Produktów do Klienta lub Klientowi odbiór Produktów.
- 6.7. W przypadku wyboru przedpłaty za Produkty, przedpłaty należy dokonać w terminie 7 dni od złożenia Zamówienia. Płatność uznaje się za dokonaną, gdy całkowita należna kwota zostanie zaksięgowana na koncie Sprzedawcy. Niedokonanie przez Klienta płatności w terminie uznaje się za odmowę zakupu Produktów, a Sprzedawca ma prawo anulować Zamówienie bez osobnego powiadomienia.
- 6.8. W przypadku przedpłaty, Zamówienie rozpoczyna się, a czas dostawy Produktów rozpoczyna się w momencie otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia płatności od Klienta i potwierdzenia Zamówienia. Jeśli Sprzedawca odrzuci opłacone Zamówienie, kwota zapłacona przez Klienta zostanie zwrócona Klientowi w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych. W przypadku, gdy Klient płaci za Produkty w momencie dostawy lub odbioru, Zamówienie rozpoczyna się, a okres dostawy Produktów rozpoczyna się w momencie potwierdzenia Zamówienia.
- 6.9. Sprzedawca może zastrzec, że tylko przedpłata ma zastosowanie do niektórych Produktów lub zakupów lub wymagać płatności z góry. W przypadku płatności z góry, realizacja Zamówienia rozpocznie się dopiero po otrzymaniu zaliczki. Ostateczna płatność pełnej ceny Produktu musi zostać dokonana w terminie określonym przez Sprzedawcę.
- 6.10. Faktura VAT zostanie, według wyboru Sprzedawcy, doręczona Klientowi na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej lub doręczona Klientowi przy odbiorze lub dostawie Produktów. Zgodnie z art. 79 Komentarza do Ustawy o podatku VAT Republiki Litewskiej, faktury VAT są wystawiane i ponownie wystawiane wyłącznie w dniu, w którym ma miejsce sprzedaż. Błędy na fakturach są korygowane tylko w bieżącym miesiącu.
7. WARUNKI DOSTAWY I ODBIORU PRODUKTÓW
- 7.1. Klient może odebrać zakupione przez siebie Produkty lub zamówić odpłatną usługę dostawy Produktów do miejsca wskazanego przez Klienta. Sposoby dostawy Produktów oraz wymogi mające do nich zastosowanie określa Sprzedawca, a szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć tutaj. Wybór metod dostawy może się różnić w zależności od lokalizacji, w której Klient chce otrzymać Produkty oraz rozmiaru Produktu.
- 7.2. Klient wybiera sposób dostawy lub odbioru Produktów w momencie składania Zamówienia. Koszt dostawy Produktów zostanie wskazany Klientowi na końcu Zamówienia przed dokonaniem płatności. Cena za dostawę Produktów będzie płatna wraz z zapłatą za Produkty.
- 7.3. Osoba odbierająca Produkty w imieniu Klienta może zostać poproszona o przedstawienie dowodu tożsamości, pełnomocnictwa do reprezentowania Klienta oraz informacji o Zamówieniu przesłanych Klientowi.
- 7.4. Klient zostanie poinformowany o dokładnej dacie i godzinie dostawy lub odbioru Produktów pocztą elektroniczną i/lub telefonicznie i/lub poprzez wiadomość na koncie Klienta. Sprzedawca nie gwarantuje, że Produkty zostaną dostarczone lub będą gotowe do odbioru we wszystkich przypadkach w terminach dostawy lub odbioru wskazanych Klientowi, w szczególności w przypadku, gdy zamówiony Produkt nie jest dostępny w magazynach Sprzedawcy lub gdy Produkty nie mogą zostać dostarczone z powodu innych okoliczności (awaria, kwarantanna lub podobne przyczyny). W takim przypadku Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu uzgodnienia dostawy Produktów.
- 7.5. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru Produktów w placówkach Sprzedawcy, Klient zobowiązany jest do odbioru Produktów w terminie 30 dni od dnia powiadomienia go o możliwości odbioru Produktów, chyba że Klient uzgodni ze Sprzedawcą lub Sprzedawca określi inny termin odbioru. Nieodebranie Produktów w terminie uznaje się za zawinione przez Klienta.
- 7.6. W przypadku wyboru przez Klienta dostawy Produktów na adres wskazany przez Klienta:
- 7.6.1. Klient określi dokładne miejsce dostawy Produktów oraz zapewni warunki rozładunku Produktów (odblokowanie bramy, podniesienie szlabanu, zorganizowanie osób do rozładunku Produktów itp.) W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem w uzgodnionym terminie dostawy oraz przez 10 minut po tym terminie, Produkty uznaje się za niedostarczone bez winy Klienta. Takie Produkty zostaną zwrócone Sprzedawcy, a Sprzedawca uzgodni z Klientem inny termin dostawy.
- 7.6.2. Klient niezwłocznie przyjmie dostawę Produktów;
- 7.6.3.W przypadku, gdy Klient (lub osoba przez niego upoważniona) nie jest w stanie osobiście odebrać Produktów, a Produkty zostaną dostarczone i wydane na adres i na podstawie innych danych podanych przez Klienta, Klientowi nie przysługują względem Sprzedawcy żadne roszczenia z tytułu dostarczenia Produktów niewłaściwemu podmiotowi.
- 7.7. Przyjmując lub odbierając Produkty, Klient zobowiązany jest sprawdzić stan przesyłki lub opakowania, ilość, jakość i asortyment Produktów oraz wykonanie usługi. W przypadku wykrycia uszkodzenia przesyłki/opakowania, ale nie wykrycia rozbieżności w ilości, jakości lub asortymencie Produktów, Klient powinien odnotować uszkodzenie przesyłki/opakowania na potwierdzeniu odbioru lub dostawy lub w dokumentacji dostarczonej przez osobę, która dostarczyła przesyłkę. W takim przypadku uznaje się, że Produkty zostały dostarczone do odbioru lub dostawy w uszkodzonym opakowaniu, ale ilość, jakość i asortyment Produktów są zgodne z warunkami Umowy kupna-sprzedaży, a dostawa Produktów została zrealizowana w prawidłowy sposób.
- 7.8. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności w jakości, ilości i/lub asortymencie Produktów, Klient nie może odebrać ani przyjąć takich Produktów. Klient powinien odnotować odmowę odbioru lub przyjęcia Produktu oraz stwierdzone nieprawidłowości w potwierdzeniu odbioru lub dostawy i/lub w dokumentacji dostarczonej przez osobę dostarczającą przesyłkę.
- 7.9. Po otrzymaniu Produktu przez Klienta lub przyjęciu przesyłki bez uwag uznaje się, że Produkty zostały dostarczone lub dostarczone w nieuszkodzonej przesyłce/opakowaniu, ilość, jakość i asortyment Produktów są zgodne z warunkami Umowy Sprzedaży, a usługi związane z Produktem zostały wykonane w sposób zadowalający, chyba że nieprawidłowości lub niezgodności nie były natychmiast zauważalne.
- 7.10. Klient zobowiązany jest zbadać jakość Produktów w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia Produktów do Klienta, a w przypadku stwierdzenia, że Produkty (ich część) posiadają wady ukryte, Klient uprawniony jest do złożenia Sprzedawcy w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia stwierdzenia wad pisemnego roszczenia z tytułu wad ukrytych sprzedanych Produktów (wad, których nie można było zauważyć w chwili odbioru Produktów lub w chwili ich dostarczenia do Klienta).
- 7.11. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od momentu jej otrzymania. Sprzedawca ma prawo wysłać przedstawiciela do Klienta w celu weryfikacji zasadności roszczeń Klienta dotyczących jakości Produktów lub zażądać dostarczenia Produktu do kontroli.
- 7.12. Jeżeli Klient nie odbierze lub nie odbierze Produktu w wyznaczonym terminie, a Sprzedawca nie skontaktuje się lub nie uzgodni innego terminu dostawy lub odbioru w terminie dłuższym niż 30 dni od zwrotu Produktów z powodu braku dostawy, za umowę kupna-sprzedaży uważa się aby wygasło. W takim przypadku Sprzedawca zwraca Klientowi zapłaconą przez niego cenę za Produkty. Koszty dostawy Produktów, a także inne płatności związane z opłaceniem Zamówienia (np. opłaty administracyjne) lub dostawą Produktów nie podlegają zwrotowi.
- 7.13. Produkt uważa się za przekazany Klientowi z chwilą odebrania Produktu lub dostarczenia Produktu na adres podany w Zamówieniu i podpisania przez osobę odbierającą Produkt dokumentów przekazania Produktu - odbioru.
- 7.14. Własność Produktów, a także niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktów przechodzi na Klienta z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktów Klientowi.
- 7.15. W przypadku braku terminowej dostawy Produktów Klient powinien poinformować o tym Sprzedawcę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 1 (jednego) dnia. W przeciwnym razie Klient nie może zgłaszać Sprzedawcy roszczeń z tytułu opóźnienia w dostawie Produktów.
- 7.16. Sprzedawca zwolniony jest od odpowiedzialności za naruszenie terminów dostawy Produktów w przypadku, gdy Produkty nie zostaną dostarczone Klientowi lub zostaną dostarczone z opóźnieniem z winy Klienta lub na skutek okoliczności od Klienta niezależnych. Produkt zwrócony Sprzedawcy z takich przyczyn nie zostanie ponownie wysłany do Klienta do czasu uiszczenia przez Klienta dodatkowych kosztów dostawy./li>
8. GWARANCJA
- 8.1. Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę są odpowiedniej jakości, jeżeli:
- 8.1.1. Produkt odpowiada opisowi podanemu przez Sprzedawcę i ma takie same cechy jak Produkt podany przez Sprzedawcę jako przykład lub wzór;
- 8.1.2. Produkt jest odpowiedni do celu, do jakiego zwykle używane są Produkty tego typu;
- 8.1.3. Produkt spełnia wskaźniki jakościowe, które są powszechnie typowe dla Produktów tego samego rodzaju, a których Klient może zasadnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Produktu oraz oświadczenia składane publicznie przez producenta, jego przedstawiciela lub Sprzedawcę.
- 8.2. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się od chwili przekazania Produktów Klientowi.
- 8.3. Produkty zakupione przez klientów-użytkowników objęte są standardową 2 (dwu)letnią Gwarancją Jakości Produktu..
- 8.4. Produkty zakupione przez Klientów-przedsiębiorców podlegają gwarancji ustanowionej przez producenta na Produkt, a jeżeli nie jest ona ustanowiona przez Sprzedawcę, gwarancja jest ustanowiona, zaznaczona na Produkcie lub w inny sposób wskazana Klientowi.
- 8.5. W przypadku określenia dla konkretnych Produktów określonego terminu ważności, Sprzedawca zobowiązuje się sprzedać Klientowi Produkty w taki sposób, aby miał on realną możliwość korzystania z Produktów do upływu terminu ważności.
- 8.6. W przypadku wadliwego Produktu, Klientowi za obopólną zgodą przysługuje prawo do zatrzymania Produktu z wadami oraz do odzyskania części ceny zapłaconej za Produkt.
- 8.7. Jeżeli Sprzedawca nie zapewnia serwisu gwarancyjnego dla poszczególnych Produktów, wówczas Klient kierowany jest do serwisu gwarancyjnego:
- 8.7.1. Jeżeli ośrodek(-a) świadczący usługi gwarancyjne znajduje się poza granicami Republiki Litewskiej, Sprzedawca organizuje wysyłkę Produktów do takiego ośrodka(-ów);
- 8.7.2. Jeżeli ośrodek(a) świadczący usługi gwarancyjne znajduje się na terenie Republiki Litewskiej, Klient kierowany jest do takiego ośrodka(-ów).
- 8.8. Wraz z Produktami oddanymi do naprawy gwarancyjnej lub wymiany Klient ma obowiązek dostarczyć Sprzedawcy kopię stosownej faktury zakupu oraz, na żądanie Sprzedawcy, wypełnić udostępniony przez Sprzedawcę formularz zwrotu Produktu.
- 8.9. Informacje zawarte na nośnikach nie podlegają gwarancji. Koszty utraty lub odzyskiwania danych nie są pokrywane.
- 8.10. Gwarancja jakości Produktu nie obowiązuje, jeżeli okaże się, że wady Produktu powstały na skutek nieprawidłowego użytkowania Produktu, tj. tj. z powodu samowolnych napraw, zmiany sprzętu itp., nieprzestrzegania instrukcji użytkowania, przechowywania lub innych zaleceń producenta.
- 8.11. Jeżeli okaże się, że Produkty przesłane do naprawy gwarancyjnej poza granicami Litwy odpowiadają specyfikacjom producenta, normom i warunkom technicznym określonym w dokumentach technicznych Produktu oraz działają prawidłowo lub że Produkty zostały uszkodzone wskutek czynników zależnych od Klienta, gwarancja nie ma zastosowania, w związku z czym Produkty nie zostaną naprawione w ramach gwarancji. Koszty transportu Produktu i związane z tym koszty do Sprzedawcy pokrywa Klient.
- 8.12. W przypadku świadczenia usług niskiej jakości Klient ma prawo żądać usunięcia braków w świadczeniu usług, zwrotu zapłaconej ceny oraz obniżenia ceny usług.
9. PRAWO KLIENTA- KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY I ZWROTU PRODUKTÓW
Zasady zwrotu towarów w przypadku osób prywatnych znajdziesz tutaj.
10. WARUNKI ZWROTU PRODUKTÓW DLA KLIENTÓW BIZNESOWYCH/h3>
Zasady zwrotu produktów dla klientów biznesowych znajdziesz tutaj.
11. USŁUGI DODATKOWE
- 11.1. Sprzedawca dokonuje instalacji, uruchomienia lub montażu Produktów wyłącznie w przypadku, gdy taka usługa została przewidziana w opisie Produktu. Usługi świadczone przez Sprzedawcę są odpłatne, chyba że w opisie Produktu wskazano inaczej.
12. DANE REJESTRACYJNE I LOGOWANIA
- 12.1. Klient korzystający z poczty elektronicznej sklepie możesz zarejestrować się i założyć konto, za pośrednictwem którego będziesz mógł składać Zamówienia, monitorować ich status, historię oraz zarządzać nimi. Klient ma prawo dodać do konta swoich przedstawicieli i nadać im dostęp do konta.
- 12.2. Podczas rejestracji konieczne jest podanie obowiązkowych danych w formularzu rejestracyjnym. Dane oznaczone jako opcjonalne Klient podaje według własnego uznania. Ze względów bezpieczeństwa Sprzedawca może żądać potwierdzeń związanych z kontem Klienta, np. poprosić o potwierdzenie numeru telefonu itp.
- 12.3. Klient odpowiada za prawidłowość, prawidłowość i kompletność danych podanych podczas rejestracji i później w Koncie. Rejestracja z wykorzystaniem cudzych danych jest zabroniona.
- 12.4. Klient ma obowiązek przechowywać login i hasło w sposób uniemożliwiający ich odnalezienie przez osoby trzecie, o wszelkich zmianach danych Klienta i/lub danych Klienta niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę poprzez zmianę informacji w swoim koncie. Sprzedawca zawsze uzna, że podane przez Klienta dane rejestracyjne są prawidłowe i kompletne. Sprzedawca w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone Klientowi i/lub osobom trzecim na skutek podania przez Klienta błędnych i/lub niekompletnych danych lub braku zmiany lub uzupełnienia danych po ich zmianie.
- 12.5. W przypadku podania przez Klienta błędnych, niekompletnych lub niedokładnych danych, Sprzedawca ma prawo zastosować niezwłocznie i bez powiadamiania Klienta wszystkie lub niektóre z poniższych środków: (i) niezarejestrowanie adresu poczty elektronicznej Klienta. w sklepie, (ii) anulować rejestrację Klienta, (iii) ograniczyć lub zawiesić możliwość korzystania przez Klienta z funkcjonalności konta i realizacji Zamówień, (iv) usunąć wszelkie dane Klienta zarządzane przez Sprzedawcę.
- 12.6. Klientowi przysługuje prawo do zmiany, uzupełnienia danych rejestracyjnych lub anulowania swojej rejestracji. Po anulowaniu rejestracji Klient traci możliwość korzystania z poczty elektronicznej. w sklepie jako Klient zarejestrowany. Jeżeli po anulowaniu rejestracji z jakiegokolwiek powodu Klient dokonuje ponownej rejestracji drogą mailową. w sklepie tworzone jest dla niego nowe konto i stare dane nie są przywracane.
- 12.7. Klient ponosi odpowiedzialność za poufność, złożoność i zachowanie danych rejestracyjnych i danych do logowania, a także za wszelkie działania (przesyłanie danych, złożone zamówienia itp.), które wykonywane są w Sklepie po zalogowaniu się danymi Klienta. W przypadku korzystania ze Sklepu i składania Zamówień przez osobę trzecią, która zalogowała się przy użyciu danych Klienta, Sprzedawca uważa tę osobę za Klienta, a Klient ponosi wszelkie obowiązki, wymagania i odpowiedzialność wynikające z takich działań.
- 12.8. W przypadku utraty danych do logowania Klient ma obowiązek niezwłocznie poinformować o tym Sprzedawcę drogą mailową. Ponadto jeżeli Klient ma taką możliwość, powinien dokonać zmiany danych do logowania w swoim koncie. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone Klientowi w wyniku połączenia się ze Sklepem przez osoby trzecie, złożenia Zamówienia lub wykorzystania danych Klienta.
- 12.9. Dane osobowe Klienta i jego przedstawicieli przetwarzane są w sposób określony w Polityce Prywatności Sprzedawcy.
13. ŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- 13.1. Wszelkie prawa własności intelektualnej do serwisu, poczty elektronicznej Sklep i zawarte w nim treści, w tym znaki towarowe, prawa autorskie, prawa własności intelektualnej, know-how, tajemnice przedsiębiorstwa są chronione, stanowią własność Sprzedawcy lub są przez Sprzedawcę wykorzystywane zgodnie z prawem. Brak strony internetowej, poczty elektronicznej. zawartość lub inne informacje znajdujące się w sklepie nie mogą być powielane, udostępniane publicznie ani rozpowszechniane bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy.
14. NZNIŻKI I PROMOCJE
- 14.1. Sprzedawca może inicjować promocje, stosować rabaty na Produkty według własnego uznania. Szczegółowe informacje dotyczące rabatów i promocji dostępne są na stronie internetowej, w wiadomości e-mail. w sklepie, w centrach handlowych lub w inny sposób, przeprowadzając określoną promocję lub stosując rabaty.
- 14.2. W przypadku zakupu przez Klienta Produktu, za który Sprzedawca udziela określonego rabatu lub prezentu, a następnie z jakiegokolwiek powodu zwraca Produkt, Klient otrzymuje zwrot wyłącznie kwoty faktycznie zapłaconej za Produkt.
- 14.3. Sprzedawca ma prawo jednostronnie, bez odrębnego powiadomienia, zmienić warunki korzystania z promocji lub rabatów, a także je anulować. Wszelkie zmiany lub odwołania regulaminów promocji i rabatów obowiązują od chwili ich opublikowania.
15. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- 15.1. Sprzedawca zwolniony jest od odpowiedzialności w przypadku powstania szkody na skutek nie zapoznania się przez Klienta z zaleceniami Sprzedawcy i własnymi obowiązkami z Regulaminem i/lub warunkami zakupu i sprzedaży, mimo że miał taką możliwość .
- 15.2. W przypadku powstania szkody strona winna rekompensuje drugiej stronie straty bezpośrednie, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej, straty podlegające naprawieniu Sprzedawcy ograniczają się do ceny zamówienia Klienta, którego szkoda dotyczy.
- 15.3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie umowy sprzedaży i/lub niedostarczenie lub opóźnioną dostawę Produktów, jeżeli nastąpiło to z winy osób trzecich lub na skutek okoliczności, których Sprzedający nie mógł kontrolować i racjonalnie przewidzieć w chwili momencie zawarcia umowy sprzedaży i nie mógł zapobiec wystąpieniu tych okoliczności lub ich skutków (okoliczności siły wyższej, takie jak np. pożar, działania władz państwowych, ogłoszenie stanu nadzwyczajnego/kwarantanny, działania militarne lub niepokoje społeczne, atak na strony internetowe) , e-sklepy lub inne systemy elektroniczne, z których korzysta Sprzedający, w tym zarządzane przez partnerów Sprzedającego, usługodawców itp.). Jeżeli określone okoliczności trwają dłużej niż 1 (jeden) miesiąc, strony mogą rozwiązać umowę kupna-sprzedaży za porozumieniem stron.
- 15.4. Klient odpowiada za prawidłowość danych rejestracyjnych lub danych zakupowych i ponosi wszelkie negatywne konsekwencje wynikające z braku aktualizacji lub nieprawidłowego przechowywania i wykorzystania tych danych. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za powstałe skutki.
- 15.5. Jeśli e-mail sklep, strona internetowa, przesyłane oferty lub inne kanały informacyjne Sprzedającego zawierają linki do stron internetowych innych firm, instytucji, organizacji lub osób fizycznych, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za informacje lub działania tam prowadzone, nie nadzoruje i nie kontroluje tych stron internetowych i nie reprezentuje tych firm i osób.
16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- 16.1. Informacje podawane przez Sprzedawcę: Regulamin, informacje o Sprzedawcy, oferowanych Produktach i ich cechach, tryb realizacji przysługującego Klientowi prawa odmowy zawarcia umowy kupna-sprzedaży, usługi serwisowe Produktów oraz gwarancje udzielane przez Sprzedawcę itp. uważa się za przekazane Klientowi w formie pisemnej.
- 16.2. Do regulaminu i umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą stosuje się prawo Republiki Litewskiej.
- 16.3. Sprzedawca może w każdej chwili przenieść swoje prawa i obowiązki wynikające z niniejszego Regulaminu na osoby trzecie bez zgody Klienta i bez jego powiadamiania.
- 16.4. Wymiana informacji odbywa się w odniesieniu do Sprzedawcy – poprzez kontakty publikowane publicznie na stronie internetowej Sprzedawcy, w odniesieniu do Klienta – w Zamówieniu Klienta, na koncie poczty elektronicznej Klienta. kontakty podane w Sklepie lub w korespondencji Klienta ze Sprzedawcą.
- 16.5. Wszelkie spory pomiędzy Klientem a Sprzedawcą dotyczące Regulaminu rozwiązywane są w drodze negocjacji. Jeżeli strony nie rozwiążą sporu w drodze negocjacji w ciągu 30 (trzydziestu) dni, spory zostaną ostatecznie rozstrzygnięte zgodnie z procedurą ustanowioną przez prawo Republiki Litewskiej, przed sądami Republiki Litewskiej, zgodnie z art. miejsce siedziby Sprzedawcy, chyba że akty prawne bezwzględnie przewidują inne przesłanki jurysdykcji.
- 16.6.Jeżeli Klientem jest konsument, Sprzedawca ustosunkuje się do żądań i reklamacji zgłoszonych przez niego jako konsumenta w terminie 14 (czternastu) dni w formie pisemnej (w tym także elektronicznej) od dnia otrzymania żądania i podania informacji niezbędnych do rozpatrzenia zamówienia. odpowiednia sytuacja. Klient-konsument może złożyć wniosek i/lub reklamację dotyczącą zakupionego w Sklepie towaru lub usługi do Państwowego Urzędu Ochrony Praw Konsumenta (ul. Vilniaus 25, 01402 Wilno, tel. 8 5 262 67 51, fax 8 5 279 1466, e-mail tarnyba@vvtat.lt, na stronie internetowej www.vvtat.lt, dla jej jednostek terytorialnych w powiatach) lub wypełnić formularz zgłoszeniowy na Elektronicznej Platformie Rozstrzygania Sporów Konsumenckich, dostępnej pod adresem http:// ec.europa.eu/odr/, jednak wcześniej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Klient jest zobowiązany skontaktować się ze Sprzedawcą. Warunki określone w niniejszym punkcie nie dotyczą Klientów – przedsiębiorców.