ZWROT TOWARÓW


1. PRAWO KLIENTA-KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY I ZWROTU PRODUKTÓW


1.1 Klientowi-Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, a nie w punkcie sprzedaży, bez podania przyczyny, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania Produktu przez Klienta lub osobę wskazaną przez Klienta (z wyjątkiem przewoźnika), a w przypadku gdy Klient-Konsument zamówił więcej niż jeden Produkt w jednym Zamówieniu i Produkty są dostarczane osobno - od dnia ostatniej dostawy/odbioru Produktu, a w przypadku dostawy Produktu w różnych partiach lub częściach - od dnia ostatniej dostawy/odbioru ostatniej partii lub części. Jeżeli Klient nabywa kilka Produktów w ramach jednej umowy, jego prawo do odstąpienia od umowy ma zastosowanie do wszystkich lub części Produktów.
1.2 Prawo Klienta do odstąpienia od umowy w odniesieniu do umów zawieranych na odległość i umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa nie ma zastosowania do tych umów:
1.2.1. umów o świadczenie usług, jeżeli usługi zostały wykonane w pełni za zgodą Klienta przed złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
1.2.2. umów dotyczących towarów wyprodukowanych zgodnie ze szczegółowymi instrukcjami konsumenta, które nie są wstępnie wyprodukowane i które zostały wyprodukowane zgodnie z osobistym wyborem lub instrukcjami konsumenta, lub dotyczących towarów, które są wyraźnie dostosowane do osobistych potrzeb konsumenta;
1.2.3. umów dotyczących towarów łatwo psujących się lub towarów o krótkim terminie przydatności do spożycia;
1.2.4. umowy dotyczące towarów paczkowanych, które zostały rozpakowane po dostawie i które nie nadają się do zwrotu ze względów zdrowotnych lub higienicznych;
1.3 Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży, Klient musi poinformować Sprzedawcę drogą elektroniczną na adres biuro@viadom.pl o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia, a także dostarczyć dokumenty potwierdzające zakup Produktu (faktura, paragon itp.). Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
1.4 Po złożeniu pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz wszelkich innych informacji określonych przez Sprzedawcę, Klient niezwłocznie i nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia złożenia takiego oświadczenia Sprzedawcy, wyśle/przekaże Produkty Sprzedawcy lub wyznaczonemu przedstawicielowi Sprzedawcy.
1.5 Klient będzie odpowiedzialny za właściwe zapakowanie Produktów do zwrotu. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, chyba że Sprzedawca, po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu, poinstruuje Klienta inaczej. Sprzedawca nie zwraca Klientowi żadnych kosztów poniesionych w wyniku wyboru przez Klienta sposobu zwrotu Produktów innego niż najtańszy zwykły i bezpieczny sposób. Obowiązkiem Klienta jest upewnienie się, że Produkt jest odpowiednio zapakowany do zwrotu. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, chyba że Sprzedawca poinstruuje Klienta inaczej po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca nie zwraca Klientowi żadnych kosztów poniesionych w wyniku wyboru przez Klienta sposobu zwrotu Produktów innego niż najtańszy zwykły i bezpieczny sposób.
1.6 Klient otrzyma zwrot pieniędzy za zwrócony Produkt, z wyłączeniem kosztów dostawy, po odesłaniu Produktu do Sprzedawcy. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi jakichkolwiek dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku wyraźnego wyboru przez Klienta metody innej niż zwykły bezpłatny odbiór w sklepie oferowany przez Sprzedawcę. Pieniądze zostaną zwrócone Klientowi przelewem bankowym na konto, z którego dokonano płatności lub na konto odrębnie wskazane przez Klienta, jeśli płatność nie została dokonana przelewem bankowym.
1.7 Uznaje się, że Sprzedawca nie narusza Warunków Zwrotu, jeżeli Sprzedawca nie jest w stanie przekazać pieniędzy z winy Klienta (opóźnienie w zwrocie Produktów, brak informacji o wysyłce Produktu, brak podania konta, niedokładne dane itp.)
1.8 Klient ma prawo do wymiany zakupionych Produktów w ciągu 14 (czternastu) dni od daty dostarczenia Produktów do Klienta na analogiczne Produkty o innym rozmiarze, kształcie, kolorze, modelu lub kompletności. Jeżeli w wyniku wymiany Produktów powstanie różnica w cenie, Klient zobowiązany jest do rozliczenia się ze Sprzedawcą według przeliczonych cen. Klient nie może zwrócić Produktów, które nie podlegają prawu Republiki Litewskiej. Niektóre Produkty wysokiej jakości, takie jak urządzenia elektryczne, Produkty wytwarzane indywidualnie, Produkty, których nie można zwrócić ze względów higienicznych, a także prawidłowo wykonane usługi, nie podlegają zwrotowi. 
1.9 W przypadku zwrotu Produktów przez Klienta należy przestrzegać następujących warunków:
1.9.1. Produkt musi znajdować się w oryginalnym lub innym schludnym opakowaniu;
1.9.2. Produkt nie może być uszkodzony przez Klienta;
1.9.3. Produkt musi być nieużywany i w dobrym stanie, tj. etykiety muszą być nienaruszone, folia ochronna nie może być zerwana itp. (niniejszy punkt nie ma zastosowania do zwrotu Produktów niskiej jakości);
1.9.4. Produkt musi być w takim samym stanie, w jakim został otrzymany przez Klienta;
1.9.5. zwracając Produkt, Klient musi przedstawić fakturę lub paragon potwierdzający jego zakup oraz wypełnić Wniosek o zwrot Produktu.
1.10 Jeśli zwracany Produkt jest niekompletny, uszkodzony, wadliwy i/lub niewłaściwie zapakowany, Sprzedawca ma prawo nie przyjąć zwracanego Produktu i nie zwrócić Klientowi płatności za zwracany Produkt.
1.11 W przypadku, gdy Produkt jest niskiej jakości, Klient może zażądać wymiany Produktu na Produkt o zadowalającej jakości, obniżenia ceny Produktu, zwrotu Produktu i zwrotu pieniędzy zapłaconych za Produkt. Wymiana i zwrot wadliwych Produktów odbywa się zgodnie z procedurą określoną w niniejszym Regulaminie i ustawodawstwie Republiki Litewskiej. Wadliwe Produkty będą zwracane na koszt Sprzedającego.
1.12 Przed zwrotem lub wymianą Produktów niskiej jakości, a także w przypadku zwrotu Produktów wysokiej jakości z przyczyn innych niż odstąpienie od Umowy, Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą pocztą elektroniczną na adres biuro@viadom.pl i uzgodnić warunki zwrotu lub wymiany Produktów.


2. WARUNKI ZWROTU PRODUKTÓW DLA KLIENTÓW BIZNESOWYCH


2.1 Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni nie przysługuje Klientom Biznesowym.
2.2 Produkty zakupione przez Klientów Biznesowych, które są wysokiej jakości i zgodne z zamówieniem, nie podlegają zwrotowi ani wymianie.
2.3 Wadliwe Produkty muszą zostać najpierw zgłoszone do serwisu posprzedażowego Sprzedawcy i dopiero po ustaleniu, że nie można ich naprawić, zostaną wymienione lub cena zapłacona za Produkty zostanie zwrócona. Produkty, które nie mogą zostać naprawione i które muszą zostać wymienione, powinny zostać dostarczone Sprzedawcy w ich oryginalnym stanie, chyba że nie jest to wymagane zgodnie z warunkami gwarancji producenta dla danego Produktu.
2.4 Klient musi dostarczyć Sprzedawcy kopię odpowiedniej faktury zakupu wraz z Produktami przekazanymi do naprawy gwarancyjnej lub wymiany oraz, na żądanie Sprzedawcy, musi wypełnić Formularz Zwrotu Produktu Sprzedawcy.
2.5 W przypadku zwrotu przez Klienta Produktów, które nie są dobrej jakości, Produkt musi znajdować się w oryginalnym lub innym opakowaniu w dobrym stanie.
2.6 Klienci muszą skontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą poczty elektronicznej pod adresem biuro@viadom.pl w celu uzyskania zwrotu lub wymiany Produktów.

Wszelkie pytania dotyczące gwarancji i zwrotów należy kierować na pocztę elektroniczną pod adresem biuro@viadom.pl.

Wystąpił nieoczekiwany błąd. Kliknij „Załaduj ponownie” i spróbuj ponownie lub napisz do nas.